söndag 1 juni 2008

I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger


Det är bara en sån där fucking jävla dag idag...igen. Vill verkligen bara slå ihjäl nån. Önskar att jag åtminstone kunde skära mig eller halsa renat eller snorta en lina eller vad som helst, eller bara ta en simpel liten cigarett kanske. Dra ner röken djupt i lungorna, jag skiter i vad alla fanatiker säger, jag tycker i alla fall att det ser fruktansvärt gott och lugnande ut oavsett hur det nu smakar eller luktar. Men nej, inte ens nåt jävla beroende eller självskadebeteende har jag att ta till för att ventilera all denna ilska och frustration som jag känner. Jag vet inte vad jag ska göra av den, en vacker dag kommer jag att göra nåt dumt om jag inte hittar nån slags ventil. Funderar på att gå upp på vinden och slå sönder mitt porslin och mina prydnadssaker som ändå aldrig kommer att komma ner därifrån. Jag vill göra illa och ta sönder, jag vill förstöra någonting.

Önskar att jag kunde få gå till jobbet imorgon, det kändes så skönt och rätt att vara på intro. Att få känna sig lite nyttig och att få höra till och få andas lite ny luft, helt underbart. Jag önskar att jag vetat tidigare att Umeå inte skulle bli av så jag hade kunnat anmäla mig till att jobba hela helgen i ett streck, har grämt mig för det sen i torsdags, att jag höll tyst och lät nån annan få jobba, helvete också. Imorgon blir det i alla fall gymkort, en två tre fyr plåga kroppen tills du spyr, som visan går.

Det är fruktansvärt varmt i min lägenhet dygnet runt, det hjälper inte att öppna balkongdörren heller, både jag och hunden ligger som blötsvettiga trasor och flämtar. Har glömt varför jag ville att det skulle bli varmt, fattar inte hur jag ska stå ut med att bo här. Just nu känns det som att hela världen är utformad för att irritera mig. Vette fan vad jag ska göra åt det.

Inga kommentarer: