torsdag 12 juni 2008

Been back to my Kalix-roots


Idag har jag som sagt varit i Kalix. Gick runt i farfars barndomshem i Bondeborg och höll på att börja grina åt alla barndomsminnen som finns där. Det finns ett riktigt spökhus dessutom! Det är jätteslitet, det bodde visst en gumma där förr i tiden men det var länge sen...och vissa tror hon är kvar där....läskigt värre. Gardinerna i fönstren är söndertrasade och i köket håller golvet på att ruttna, man ser ett svart hål rakt ner i underjorden. Pretty damn creepy ska jag säga er. Men gumman såg jag inte, däremot blev jag attackerad av mygg. Jag har inte sett en enda mygga hittils i sommar och nu vet jag varför. De har flyttat till Kalix!

Pappa hämtade sin DeSoto Firedome Sportsman -59, väldigt läcker kärra måste jag säga. Sen skjutsade min farbror omkring ett balpar och sen åkte vi hem. Studenterna var lika fina som de brukar, en tjej hade en grymt snygg klänning i svart och rosa. Vill ha! Fast jag vet inte varför. När ska jag ha balklänning liksom? När jag går ut med hunden? På spinningen? Who knows, fin var den i alla fall.

Såg även Cissi Ramsbys tvillingsyster i folkvimlet vet inte om hon har nån men fan vad lika det var. Om det inte var hon personligen förstås, hehe. Ska även tillägga att Kalix har snygga tjejer med snygg stil. Tror det är en småstads-effekt, folk anstränger sig liksom mer.

Bilden: En annan brud som också fick gå på bal till slut. Tyvärr tror jag inte hon fick ta studenten. Stackars lågutbildade Askungen. Tur att hon hade det allra viktigaste: sin prins och sin mus. Möss menar jag.

Inga kommentarer: