söndag 15 juni 2008

Bättre sent än...ännu senare?


Idag har jag skickat in det personliga utlåtandet till ledarskapskursen. Sisådär 15 dar för sent, men nu är det inskickat. Det var det jobbigaste jag nånsin skrivit, det var som att simma i klister. Varje ord var resultatet av svettig vånda, i alla fall nästan. Jag hoppas att det inte kommer bli krångel med CSN. Jag hatar de satans blodsugande CSN-vampyrerna, de är alltid efter en och vill att man ska leva för evigt så man inte kan smita ifrån sina jävla studieskulder.

Och nu behöver jag faktiskt hjälp! Som jag nämnde så hade vi TVÅ kladdkakor på tre personer igår, eftersom jag köpt en och Ellifiore hade bakat en. Så vi åt upp Ellifiores och jag fick åka hem med min. Så nu sitter jag här med en hel kladdkaka och ingen som hjälper mig att äta upp den! Förresten är Frödinges kladdkakor de godaste som går att köpa, för de där dagarna när man inte ids baka själv (dvs alla dagar, om man är jag). Den är riktigt kladdig och smaskig, nästan syndig. Som tur är har jag massa pluspoäng eftersom jag varit på spinning och tränat styrketräning idag.

Förresten är det ganska oroande att se de människor som tränat på Step In i flera jäkla år, ända sen jag signade in för första gången som fläskig sextonåring. För jag kan inte låta bli att undra, varför har de inte snygg kropp?! Visst, det finns självklart de som har en riktigt fit kropp, men de är jäkligt få. Hur kan man träna regelbundet i flera år och ändå vara lika fläskig/spinkig/överviktig/otränad?? Och kom inte med nåt svammel om resultat som sitter på insidan. Screw that! Om jag inte är fit om åtminstone ett år eller på sin höjd två, då har jag gjort nåt allvarligt fel. Inte ansträngt mig tillräckligt, återfallit eller tränat felaktigt. Sådetså.

Jag är så fördomsfull. Jag borde skämmas. Men jag kan inte låta bli att tycka att bögar är så himla gulliga, sådär generellt. Hur puckat är inte det? Bögar måste ju få vara lika jävliga och idiotiska som andra människor utan att jag ska sitta och säga "naaaw!" och tycka de är så rara och goa. Men fördomar av det slaget är väl i alla fall bättre än andra. Kollar på en episod av Greys Anatomy med två bögar i armén, de har det inte lätt. Don't ask, don't tell är den mest idiotiska, inskränkta, fördomsfulla, vidriga, människofientliga skit som någonsin uppfunnits. "We're not living in America, and we're not sorry" som The Sounds sjunger.

When I was in the military they gave me a medal for killing two men and a discharge for loving one. ~Epitaph of Leonard P. Matlovich

Why is it that, as a culture, we are more comfortable seeing two men holding guns than holding hands? ~Ernest Gaines

Inga kommentarer: