torsdag 5 juni 2008

Fy fan vad vi är...chanslösa?


Idag är det studenternas dag i Boden, massor av glada förväntansfulla flickor och pojkar ska supa skallen av sig och fira att de nu äntligen får påbörja helvetet som vi kallar "livet". För att fira det ska jag lista några rubriker ur senaste upplagan av studentliv - så de små liven är förberedda på vad som väntar dem.

- Manlig lärare sextrakasserad
- Färre lediga jobb i sommar
- Unga mer ekonomiskt utsatta
- Brister på var tredje lärarutbildning
- Din bakgrund kan avgöra din framtid

och rosen på tårtan:

- 60% av arbetsgivarna i privat sektor ställer utseendekrav på sin personal.

Om det inte finns ett ord som heter studentdepression så myntar jag det nu. Om ni tyckte gymnasiet var en plåga så ska jag bara säga två saker: Grattis! Och:

You ain't seen nothing yet.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja det är för sorgligt. de [nya studenterna] vet inte vad som väntar ;P
jag har ju iaf haft turen att ha fått jobb när jag behövde det [förut, såklart ett som SÖG hårt men iaf] å sommarjobb [snart börjar det] å att jag får praktisera på ett ställe jag gillar [stallet med hästarna] å kan plugga på distans [biologi är ganska intressant faktisk, men jävligt mycket att läsa å lära sig ;P] + att jag får hjälp från mina föräldrar när det kniper ;) inte alla som har den turen. tyvärr. Om vi inte byter regering snart blir väl ALLA arbetslösa å deprimerade...