lördag 14 juni 2008

Korvkväll och Sex on the Beach!








Ikväll blir det korvkväll! "Eftersom jag saknar A så mycket" menar Jojo, och självklart ska jag och Ellifiore ge vårt stöd! Alltså ska vi damma av GRILLEN för första gången i sommar. Jojo var lite osäker så jag tog befälet och tog på mig ansvar för grillandet. Det känns kanske som att jag tagit mig vatten över huvudet. Senast jag hade grill-ansvar var typ 2002, när jag och K skulle grilla tillsammans på midsommarafton. K höll naturligtvis i tången och gaffeln eftersom det är typsikt manliga uppgifter(hmpf) medan min uppgift bestod av att kretsa runt grillen och flaxa med armarna iklädd regnrock typ vildvittra på crack, för att försöka skydda fläskfilén från ösregnet. (Tyckte för övrigt att Ronja var mycket porrigt när jag var liten eftersom vildvittrorna visade brösten, hehe). Så jag vet faktiskt inte hur mycket grill-skills jag faktiskt besitter, men det fixar sig säkert!

Ska dock bryta korvtemat och grilla hamburgare. Egentligen vore det grymt gott att grilla nån sorts fisk, men det får bli nästa gång.

Mamma kom hem från Grekland imorse. Hundarna grät av glädje. Det gjorde jag med eftersom mamma hade med sig en Sex on the Beach. Inte en drink i ett glas alltså utan en hel flarra som hon köpt i en spritaffär på Kreta. Man ska blanda den med apelsinjuice, jag har redan smuttat från flaskan såklart och den var skitgod! Min mamma är en bra mamma.

"För du har ju alltid sagt att man ska hjälpa dem som inte kan göra saker själv och jag KAN inte köpa ett flak starköl själv!"

Nej just det. Det skålar vi på!

Inga kommentarer: