måndag 9 juni 2008

Fucking Söndagsmåndag

Det går inte att finta bort söndagar, så är det bara. Igår hade jag och Jojo en supertrevlig söndag med småshopping, kattungar, film och middag. Och idag är jag omgiven av spyende skitande djur. Som sommarkräksjukan i djurform. Kan djur få den sjukdomen? Hoppas inte.

Och varför varför i alla helvetes djävlar letar de upp första bästa matta/soffa för att spy och skita på? Det fattar jag inte.

Skönt att jag aldrig ska ha barn. Tror jag skulle bli världens vidrigaste morsa. Men till skillnad från vissa har jag lite självdistans och inser hur skadlig jag skulle vara för en unge, så jag låter helt enkelt bli. Andra borde se och lära.

För övrigt är det regnigt, kallt och omysigt ute. Och jag har lagt mina sista slantar på svindyr persermat, 2 kilo för 250 spänn! Fatta hur snabbt våra tjockisar äter upp två kilo! MÅSTE persers och exotics verkligen ha Royal Canin persermat?? Finns det inget billigare men ändå bra alternativ? Jag vägrar tro att jag ska behöva ruinera mig bara för att jag har två kuddkatter med stamtavla.

Hade för övrigt gosestund med Lussen inne på toa av alla ställen. Han är så mysig. Han är ändå min älsklingskissemiss. Han önskar nog att jag aldrig flyttat hemifrån. Men det är bättre att matte bor fem minuter bort än att hon bor 50 mil bort i en anstalt på grund av grova våldsbrott, vilket jag hade blivit tvungen att begå om jag bott hemma längre än jag gjorde. Jag saknar min Lussekatt.

Kisseungarna i ladan är cute as ever. Funderar om minsta småisen ska få heta Lillasyster, jag är ganska förtjust i det. Men jag vill ju inte att hon förknippas med gruppen Lillasyster. Deras tolkning av Umbrella är faktiskt inte bra. Så det så.

Nu blir det att trösta kräkhundar och sussa så jag hinner upp och träna imorgon bitti.

Sov som en kratta inatt eftersom jag var så orolig för att försova mig och missa besiktningen. Har redan kört omkring i tre dar med körförbud. Oops! Vaknade vid fyra, kunde inte somna om, och sen upp kvart i sju med lite mardrömmar emellan. Kom ihåg första mardrömmen nu.

Jag HADE försovit mig i drömmen, och körde mot bilprovningen i ilfart men jag kom ändå 20 minuter för sent. Men jag fick boka en ny tid, och sen när jag åkte hem åkte jag över en sjö som var enormt stormig och helt svart av olja, och jag visste att det var mitt fel eftersom jag missade besiktningen och hade bidragit så mycket till miljöförstöringen....hmm.

Inga kommentarer: