onsdag 18 juni 2008

A work in progress

Hemma från jobbet, är inte lika slut idag som jag var igår. Har åtminstone en viss koll och tillräckligt med självförtroende för att gå upp och tömma diskmaskinen utan att bli kommenderad. Kommer dessutom överens med solflickan också, hon hade väl en dålig dag som alla andra. Hittade också en lagom ful gammal step in-tshirt som jag brukar använda när jag färgar håret. Funkade kanon, ingen nattsärk idag.

Det är dock sjukt jobbigt att jobba förmiddag av en anledning: ingen frukost! När jag måste stiga upp så där tidigt är jag alltid trött-illamående som fan. Men jag fick faktiskt i mig en banan som för-frukost så då klarade jag mig tills vi tog fikarast. För övrigt har skolor, äldreboenden och liknande ställen med storkök världens godaste cornflakes! Var köper man såna? De är verkligen jättesupergoda.

Det är också spännande att få höra alla små intriger som alla arbetsplatser har. Tyvärr är en av intrigerna på min arbetsplats en särskilt jobbig anhörig som eventuellt kommer att skälla ut oss vikarier ett antal gånger i sommar. Men den dagen den sorgen.

Min busiga tjej har också skickat stygga sms till mig på jobbet, mkt bra uppmuntran. Tyvärr får jag ha mobilen inlåst i ett skåp i källaren men jag blir ju himla glad när jag slutar! Vilken liten stygging jag har, mums! Älskar dig massvis!

Cdon är fantastiskt. Jag fick böckerna efter en dag. Glömde nämna att av tre böcker var två inbundna, alltså inte pocket som har tendenser att falla sönder om man läser dem mer än en gång. 96 spänn som sagt, jippi!

Försöker klura ut lite midsommarplaner med Ellifiore. Den som vill är välkommen att hänga på, det är möjligt att jag kommer vara helt cross-eyed efter två dar till och inte kommer ihåg att höra av mig.

Blev jätteglad när jag blev inbjuden på grillfest hos en jobbarkompis, som jag inte ens träffat. Det är preciiis rätt sätt att komma in i gänget! Sprit, sprit och ännu mera sprit. En annan av mina jobbarkompisar shottade Absolut Vodka i helgen och sköljde ner med öl. Sen drack hon minttu och tequila efter det. Very nice, jag ser fram emot nästa torsdag.

Nu ska jag äta min halvambitiösa middag. Ambitiöst: jag lagade den och gjorde värsta grymma salladen! Mindre ambitiöst: ja, ja, det är hamburgare och pommes. Med grym sallad!

1 kommentar:

Anonym sa...

du är så duktig snutt! =) klart att du ska ha massa stygga SMS från mig älskling, hihi ;) love ya! puss! puss!