tisdag 24 juni 2008

Gum dammit - gnäll-varning

Idag är det inte god dammit utan gum dammit. När jag sagt godnatt till älsklingen igår så får jag en märklig, sticky feeling, men jag förstår inte varför. Den följs av en udda tropisk lukt. Sen upptäcker jag varför. När jag tog handsfreen från byrån har ett tuggummi följt med, kladdat fast på sladden, därefter på mitt lakan, min arm och hela jävla alltihopa. Grejen är att det inte är ett vanligt tuggummi som blir en hård liten knort när det stelnar, dem ligger man ju på som prinsessan på ärten och klöser bort i ett nafs. Det här jävla tuggummi-helvetet är Stimorols nya "Sense"(fjant!) som aldrig nånsin riktigt stelnat, utan tre timmar efter att jag tugga det var jag tvungen att pilla bort en miljard minismå mjuka klet-bitar från hela mig och min säng. Jag hann bli riktigt förbannad och var tvungen att gå upp och bädda rent mitt i fucking natten.

Idag har det regnat. Regnat och regnat lite till. Jävla pissregn. Jävla pissiga Sverige-sommar. Jag följde med en tant i rullstol till tandläkaren, vi blev båda sjöblöta och jag hann utforska hur vidrigt dåligt Boden är anpassat för handikappade och rullstolsburna. Jag fick knappt upp rullstolen på trottoarerna och i varje vattenpöl sköljde regnet in i mina foppa-tofflor. Kul kul.

Duschade en tant som är helt klar i huvudet men inte riktigt kan kommunicera, för varje gång jag gjorde rätt gjorde jag 10 fel och hon blev nästan arg för att jag inte fattade vad hon menade. Svettig upplevelse.

Pappa och frugan var skitsura när jag kom för att äta middag, jävla mens-haggor båda två. Om jag slutar HALV FEM så måste de väl för fan fatta att jag inte kan komma på middag exakt HALV FEM, ska jag teleportera då eller? Kanske om pappa nånsin lyssnade men nej, det är ju tydligen för mycket begärt.

Hade oläst sms från mamma när jag slutade: "Hämta hundarna när du slutar de är orastade". Var tungen att stanna cykeln när jag cyklade hem för det regnade så våldsamt att jag inte såg vart jag skulle. Piss piss piss. Hundarna gick extremt långsamt och lyssnade inte på ett ord jag sa. Värre än pappa.

Ska på spinning ikväll. Om det hugger i ryggen som förra gången så lägger jag av med spinning tills jag slutat jobba, och tränar andra saker istället. Pinsamt och förnedrande att sätta sig ner när alla andra står, hatar det. Hatar min rygg, den är alltid kass. Vill byta.

Har blivit blöt i sex omgångar idag, hittils. Det är ett under om jag inte blir sjuk, men jag har fan inte råd med det så det är inte ett alternativ. Får jag feberfrossa blir jag väl ändå varm i kläderna av att jobba liksom.

Alla snälla i alla fall. Snälla tanter och farbröder, snäll personal. Vill aldrig gå i skola mer. Vill inget utom att gå till jobbet. Eller åka till Hanna, typ exakt nu. Och sova. Och äta. Äter sjukt mycket, mycket dötid på jobbet, oändligt med fika. A-K äter allt och alltid, varför ser hon ut som ett sugrör?

Behöver en Hanna-fix. Min älskling är som en riktigt bra drog, tror jag i alla fall. Har aldrig knarkat, skulle fan inte ha råd, knark är dyrt. Kicken jag får av att vara med söt är världens starkaste men den räcker inte en evighet. Inte två och en halv fucking jävla månad, tydligen, känner mig som klippt gräs. Poetisk as hell idag också.


Vad har du gjort av dig,
för dig,
med dig själv?
Situationen är så sjuk
Vad har du gjort,
för dig är det alltid helg
Och helgen måste ta slut.

De är fullt en lördag klockan 5,
Jag längtar alltid härifrån men aldrig hem
Skulle vilja ta det sen, vad ska det bli av mig, Ååh
Det finns dagar som idag, hopplösa mornar
Då jag vaknar som ett vrak
Och jag märker alla har - har fått nog av mig

Vad har du gjort av dig,
för dig,
med dig själv?
Situationen är så sjuk
Vad har du gjort,
för dig är det alltid helg
Och helgen måste ta slut

Jag blev ett måndagsbarn
Hela livet blev en helg
De är måndag snart
Men jag lever för ikväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

naaw, men stackars sööt! jag hoppas att din rygg blir å må bättre! den får inte vara dum med dig ju! =P

I need you too sweetie!

ps.
du är så gullig när du är poetisk ;) love you lots! puss!
ds.