söndag 22 juni 2008

Hur omskolar man en vildkatt?



Jävla skit. Kattmamman tyckte det blev för stökigt för ungarna i höladan så nu har hon flyttat dem. Troligtvis bor de under en gammal vedbod, inte bästa stället för fyra kattungar. Jag har lockat och pockat i hällande ösregn och såg faktiskt skymten av en liten kisse men den försvann lika fort igen. Hur får man kattungarna att bli tama när mamman inte fattar att man försöker hjälpa till? Att ta dem från mamman är ju ingen bra lösning, de är ju alldeles för små än. Och om man inte gör det kommer de 1. bli vilda och skjutna. 2. bli uppätna av skator eller 3. bli överkörda av en traktor. Det finns liksom inga bra alternativ. Jag vet inte vad jag ska hitta på.

Jag blev som sagt kattlös, men stod istället öga mot öga med världens största kossa. Den hade i alla fall världens största skalle, jag blev lite chockad faktiskt. Hade helt glömt hur stora kossor kan vara! Kom sen på att det inte alls var två kossor jag fått span på utan två tjurar. Han hade nämligen inte bara världens största huvud utan även världens största pung. Har aldrig stirrat så länge och fascinerat på a pair of balls förut, de såg ut som två kokosnötter från mitt håll. Oh my.

Inga kommentarer: