tisdag 17 juni 2008

Insomnia a.k.a. varför får bögar aldrig hångla?

Jag tror att jag har lite nerver inför mitt jobb-intro imorgon. Hur som helst kan jag inte sova. Så jag tänkte klottra ner mina funderingar angående en viss sak så kanske jag blir trötter sen, vem vet.

Jo, nu var det ju det här med homosar i tv. Förr i tiden existerade de inte över huvud taget utom i smyg, nu finns de lite överallt. I alla fall bögar. Det verkar vara jätteinne att ha med en bög (men bara en, herregud det får ju inte bli en invasion!) i var och varannan tv-serie. Ugly Betty, My name is Earl, Sex and the City, Desperate Houseiwfes(där är de i rättvisans namn två)... det är ju så himla kitschigt att ha sin egen fjollbög, för de är ju alltid fjolliga. Inga björnar eller machobögar här inte, nej nej. De finns där och förgyller vår tv-tid, men får de någonsin hångla? Nej, det får de fan inte. Deras uppgift är att vara kitschig dekoration a.k.a. uppfylla tv:s homo-kvot. Men att de skulle få fördjupa sig i ett hångelmaraton eller knulla vildsint/kärleksfullt à la Brokeback Mountain, det får de ju absolut inte göra. Det måste vi skona barnen ifrån, annars kan de ju få för sig att det är okej!

Som sagt, asexuella fjollbögar finns det gott om i seriernas värld. Men var finns flatorna? Det är definitivt inte lika roligt att fylla homo-kvoten med en flata, för de är ju inte alls lika skojiga. De är ju bara arga, oattraktiva och bittra och har fått för lite kuk, det vill väl ingen människa se? Men! Och detta är ett stort men. De kryper ju fram ibland! Och när de väl finns är de sexiga, coola, tuffa och hånglar/nuppar utav helvete. Se bara på sista avsnitten av Grey's Anatomy liksom. Det börjar med de klassiska vibbarna och sen utbryter regelrätt sexigt hångelmaraton! Sen kan man väl ge sig fan på att det hela var ett utbrott av experimentlusta och att Callie i slutändan smyger tillbaka in i The On-Call Room för lite trekantigt snuskprat med McSteamy, det blir ofta såna olyckliga homo-slut i serier. Men ändå! Flatorna slår ner som meteoriter då och då i diverse serier, de kanske inte blir långvariga men de hinner alltid med ett eller annat sexigt hångel, till skillnad från de stackars bögarna som klöser sig fast i säsong efter säsong och på sin höjd får vifta med ögonfransarna åt nån stilig karl. Det är ju väldigt orättvist när man tänker efter.

Inte ens i Will och Grace får bögar nån som helst action! Den handlar ju om två bögar for Pete's sake! Och lite om Grace men skit samma. Jag har kollat på de två första säsongerna i ett sträck och jag tror inte varken Will eller Jack får hångla en enda gång. That's just not right.

More gay love to the people!

Nu ska jag gå och lägga mig igen. Wish me luck. Jag bjuder på ett par godbitar så ni andra också kan sussa sött. Eller göra andra saker. Små snuskisar där.


Inga kommentarer: