söndag 22 juni 2008

Nån som vill byta?

Mitt schema för den kommande veckan:
Måndag: Jobb 07-16.30
Tisdag: Jobb 07-16.30
Onsdag: Jobb 07-16.30
Torsdag: Ledig! Ska med andra ord städa lägenheten, tvätta, träna två gånger samt gå på grillfest med jobbet.
Fredag: Jobb 12-21
Lördag: Jobb 08-21
Söndag: Jobb 08-21

Och som en extra skojig bonus ska mamma och hennes sambo åka bort torsdag - söndag så jag har nöjet att ta hand om två katter och två hundar hela slöa helgen. Fantastico! Försöker räkna pengarna för att hålla modet uppe.

Min kusin ska avliva sin katt för att han är smått störd, han äter nämligen allt. Inte plast och plywood då alltså utan typ sopor, matrester och allt annat som man lämnar framme. Men han ska väl inte behöva dö för det! Jag ska försöka övertala henne att ge honom till mig istället. Han och jag är polare sen långt tillbaka. Enda kruxet är att om jag har balkongdörren öppen är risken stor att han knallar iväg på Shell och tjackar en grillkorv. Men det måste finnas nån smart lösning på det också. Hönsnät kanske? Jag är ju aldrig nånsin på balkongen ändå, när det är kallt är det för kallt och när det är varmt är det åt helvete för varmt. Jag tror att jag och Cosmos skulle kunna ha ett rätt bra samarbete. Plus att han inte är rädd för hundar heller, STOR bonus.

Inga kommentarer: