onsdag 25 juni 2008

Sex and the City-fierad


Nyss hemkommen från bio med Ellifiore, Jojo och Jenna. Vi såg Sex and the City, of course, vad annars? Finns det nån mer hypad film just nu? Tyckte i stort sett att den har väldigt bra, jag fick en sån här gladledsen känsla av den, plus ett enormt sug att gå omkring i helt sinnessjuka kläder på vansinnigt höga klackar och en pippi på skallen. Blev också sugen på att ha ett riktigt pyjamasparty, ni vet med pyjamasar och sanning och konsekvens och mängder av popcorn. Det finns typ inte längre, inte i min värld i alla fall. Skitsorgligt, I hate that. Hatar att anses som "vuxen" och förväntas äta hälosam frulle varenda morgon, faktiskt stiga upp på på morgonen över huvud taget samt dricka ett glas vin och gå hem klockan 22 för "det är ju en dag imorgon också". Hata hata hata. Vill inte diska undan efter varje måltid och klä mig i trendiga kläder och tycka att synliga tatueringar är förkastligt. Usch. Skrattade så jag fick lite ont i magen idag på jobbet och blev ledsen av det för det var så himla länge sen. Skrattar inte så jättemycket nu för tiden, utom när jag pratar med Hanna. Det är skönt, vi skrattar en massa.

Dagens pensionärs-citat: "Ja nu för tiden kan man ju leva tills man är hundra år. Men till vilken nytta?"

Undrar vem som skulle gå i pyjamas och päls x antal kilometer i snöslaskig nyårsnatt genom ghetto-aktiga kvarter bara för att ge mig en kram och tala om att jag inte är ensam?

Inga kommentarer: