måndag 16 juni 2008

And then a hero comes along...

Ibland blir man verkligen glad. Som sagt så lämnade jag in mitt personliga utlåtande igår med en smula tungt hjärta, kan man säga. Och idag fick jag mail från vår lärare. Det stod att jag fick 4(VG ungefär) på utlåtandet. Efter mindre än en dag har han läst, kommenterat och skickat in betyg! Det kan ni komma ihåg, och inte bara av den här anledningen. Kjell Ledin på Luleå Tekniska Universitet är en kanonbra lärare, så om du får en chans så läs nån av hans kurser! Själv har jag tyvärr läst alla man kan läsa som han håller i, så nu får jag hålla till godo med Hobbedobbe, Sauron och de andra. Det är verkligen viktigt vilken lärare man har. Det gör hela skillnaden. Kjell har hjälpt mig sticka pålen i CSN-vampyrerna ännu en gång, deras vassa tänder kan inte komma åt mig eller mitt studiestöd. Ha!

Nu har jag faktiskt ätit en halv kladdkaka själv. Urk. Ingen hjälp får man i sin nöd. Men bra sås reder sig själv, eller hur det nu var.

I like a teacher who gives you something to take home to think about besides homework. ~Lily Tomlin as "Edith Ann"

The best teachers teach from the heart, not from the book. ~Author Unknown

Inga kommentarer: