fredag 27 juni 2008

Boden Alive, me not alive

Det var jävligt kul på grillfesten igår. Vi var tolv stycken, alla tjejer/kvinnor, och ju äldre desto mer packade. Jag var med andra ord mycket sansad.

Några citat från kvällen:

*Brolles nya låt spelas på radion*
Carina: Åh, det är ju den låten, den är så bra! Vad heter han nu igen?
Vi: Brolle.
Carina: Jaa, Rulle! Eller va, heter han Rulle?

Vi: Snälla Mona sov i stan inatt, inte ska du åka ända hem till Bredåker!
Mona: Men jag vill ju bli påsatt också!

Carina: Jag menar det skulle ju inte spela nån roll ifall min son var homosexuell, jag skulle ju inte bli miss-stolt!

Tina till taxichauffören: Vad ska jag visa för att vi ska få åka? Jag visar brösten! Ska jag visa brösten?

Notera att ovanstående har fyllt 40 för ganska länge sen. Oj oj.

Nu är det Boden Alive, annars är ju Boden jävligt dött som vi alla vet. Jag har jobbat 12-21 och imorgon och söndag blir det 8-21. Me not alive, så att säga. Hoppas att alla som går ut har riktigt roligt och får fint väder! Jag är minsann inte missunsamm, det jag själv längtar mest efter är att få sova riktigt gott och länge...det kommer ju inte hända, men i alla fall.

Dagens pensionärs-citat: Jaa jag vet att jag kommer att sova gott eftersom du var den sista jag pratade med!

Det är alltid roligt när man blir uppskattad.

Now sleepy sleepy.

Inga kommentarer: