tisdag 10 juni 2008

Tila Tequila är min sorts feminist!

När man kollar in Tila Tequilas videor på youtube är det rätt intressant att läsa kommentarerna. Det är ungefär 50-50 mellan "Tila you are so hot I love yoooouuu" och "You fucking slut I hope you die worthless whore". Läste nånstans det vanliga tugget om kvinnoförnedrande hej och hå. Tila är ju sååå ofeministisk. Tycker jag inte alls. Tila är en riktigt dunderfeminist, så det så. För mig är det jävligt feministiskt att gå ut med ett koncept som går ut på att man knullar vem man vill, när man vill och hur man vill. Det är klart att hon ska det! Sätt på allt Tila, you go girl! Det finns alltid en massa besserwissrar som menar att fina flickor ska hålla på sig och spara sig och jag vet inte allt. Vilket jävla trams. Varför ska man inte få ligga, varför är det så farligt?

Nu ska jag berätta vad JAG tycker är det mest ofeministiska som finns. ATT STÄLLA UPP. Tjejer som knullar fast de inte vill, typ sympatiknull, göra-honom-glad-knull, orkar-inte-tjafsa-knull, kom-då-så-får-jag-slagga-sen-knull... Gör killar också sånt? Ställer upp menar jag? Har aldrig hört talas om det men jag har hört det i massa olika former från tjejer. Stop it! Stop it right now!

I jämförelsen med det så är det riktigt uppfräschande och råcoolt med tjejer som knullar för sin egen skulle med vem de vill och hur de vill, bara för att de råkar vara kåta och för att de har lust med det. Mer sånt, tycker jag.

Det är nog därför feminister har fått så dåligt rykte. De pratar för mycket om torr politik och för lite om svettigt sex.

Jag borde fan bli politiker. Det firar vi med min favvo-video med Tila, "I like to fuck".

And yes, I do. Jag knullar vem jag vill och hur jag vill, nämligen min flickvän. Lucky me, lucky me. Är fantastisk feministisk förebild. Mkt bra.

2 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Svar: Tack! :) Vad kul att höra! Kul att du läser! Kram!

Dennis Alexis Hellström sa...

Hej igen! :D
Jag tänkte bara tala om, i fall att du inte har följt min blogg så länge, att jag skriver om mycket mer än italodisco och kändisar, även om det är mitt största intresse. :) Så att du inte missar något menar jag hehe!

Så jag hoppas att mina bloggar om "djupare" ämnen som homofobi, mobbning, panikångest, självkänsla och mobbning kan passa dig bättre. :) Gå gärna tillbaka i min blogg, där hittar du fler sådana inlägg!

Stor kram och tack igen för att du läser! :)