måndag 2 juni 2008

A shot at love with Tila Tequila!


Bland de saker som gör mig glad just nu ligger helt klart Tila Tequila högt upp på listan! Har blivit helt beroende av hennes bachelorette-realityshow, ungefär hundra år efter alla andra som vanligt. Men det är skitbra, då kan jag kolla på alla avsnitt direkt efter varann. Och det gör jag också!

Tila ser ut som en liten docka och tycker nog själv att hon är en riktig prinsessa, hon vill verkligen bli dyrkad den bruden. Det som skiljer henne från alla andra bachelorettes på tv är att hon är bisexuell. Det gillar jag eftersom jag är en simpel människa som tycker om tv-program där snygga tjejer hånglar i vartenda avsnitt. Japp, sån är jag, so shoot me.

Sen är det grymt intressant utifrån ett psykologiskt perspektiv eftersom deltagarna får lufta varenda fördom och stereotyp som över huvud taget finns om homo- och bisexuella tjejer. T.ex. "There is no such thing as a lesbian, it's only a phase some women go through". Eller "You can't know you are a lesbian cuz you've never been with a man". Där svarade tjejen snabbt och rätt: "Have you ever been with a man? How can you be so sure that you are straight!" You go girl. Eller "Homosexuals should not be allowed to adopt, a child needs a mom and a dad!". Bla bla bla, äldsta och sämsta argumentet i världshistorien eller?

Tyvärr var jag fast övetygad från början att Tila skulle välja killen på slutet, och det gjorde hon ju också. Sen dumpade han henne efter fem sekunder (big surprise!) så nu är säsong två i full gång. Tyvärr tror jag Tila kommer välja killen den här gången också, men jag hoppas verkligen att jag har fel den här gången!

I första säsongen tyckte jag att Tila skulle ha valt Dani. Snygg, stabil, rolig, lojal, committed, just an awesome girl. Fast hon valde ju Bobby, a.k.a. "I'm a tool. I'm a tool tool tool. I'm just a big annoying tool." Men så fick hon ju vad hon förtjänade också. Ärligt talat tror jag hon är kass på att läsa av människor och därför får hon ju ändå den hon förtjänar i slutänden. I den här säsongen gillade jag utan att skvallra om hur det går så här långt: Lisa, V, Michelle och George.

Egentligen är programmet en skitdålig representant för bisexualitet. Tila tjatar hela tiden "I'm bisexual, I really am. Now I want to figure out if I want to be with a man or a woman". Heeela tiden. Och sen i slutändan som rosen på tårtan: "I've come a long way and now I finally got my man. So in the end I choose a man!" Vilket inte låter bisexuellt utan ambivalent, men det är ju bara min åsikt.

Jag gillar Tilas musik också, återigen är jag ju en ganska simpel liten varelse så jag gillar låtar som heter "I like to fuck" och "My stripper friends" och sådär. Även om jag inte kan hålla med om texterna alla gånger. "I like to fuck and suck cock until I hurl" och "I like to fuck 'til I come and 'til I bleed". Well, no thank you. Men i alla fall, men likey.

Bilden: Är inte Steffanie från säsong 1 en Shane-wannabe av högsta klass? Lite re-touching här och där så skulle de vara riktigt läskigt lika!

Inga kommentarer: