söndag 8 juni 2008

Hjälp mig döpa kattungarna!

Vill nån hjälpa mig att döpa kissarna i höladan? Jag skulle gärna vilja ge dem nån slags namn, oavsett var dem hamnar och sådär. Döpa om dem kan man alltid göra sen men jag skulle vilja ge dem namn i alla fall. Har verkligen verkligen försökt se vad de är för sort och nu tror jag faktiskt det är tre pojkar och en flicka. Alternativt två pojkar två flickor. Det är himla svårt det där! Så fyra stycken namn behöver jag. De ska gärna hänga ihop på nåt sätt, vara fina och så ska de gärna passa till 2xpojke 2xflicka eller 3xpojke 1xflicka. Eller gå att göra om så att de passar i alla fall. Det står helt still i skallen på mig. Kommer på massa fiffiga namn på TRE katter, eller fyra namn som bara passar på flicka-katter. Och kom inte dragandes med nåt feministiskt tjafs nu, det är kisseungar det gäller, de kommer aldrig kämpa för lika lön eller skaffa medlemsskap i FI, och de ska ha pojkenamn och flickenamn för det har jag bestämt. Och det får jag bestämma eftersom jag lagt ner en förmögenhet på kattmat till plus bensin så att jag kan hälsa på dem minst en gång om dagen.

Jag kanske hade fel förut, jag skulle visst kunna fylla bloggen med ett enda ämne, dvs kattungarna. Jag lovar, jag ska dämpa mig lite. Snart. Men som sagt, namnförslag är välkomna. Om alla fyra varit honor hade jag döpt dem till Carrie, Charlotte, Samantha och Miranda. Kanske döper dem till J.D., Turk, Elliott och Carla. Men inte fan vill jag att en söt kisse ska heta turk! Inte Elliott heller för den delen. Hmm.

Meredith, Izzie, George och Alex? Så får kissemamman heta Cristina för hon är ganska bossig av sig.

Eller kanske Spike, Xander, Willow och Anya.

Eller varför inte Claire, Hiro, Isaac och Nikki...nej det går ju inte, det finns redan en Nicki i familjen. There can be only one, som man säger.

Portia, Ellen, Jonas och Mark?

Nordman, Di Leva, Eva och Efva?

Jag börjar bli desperat här känner jag. Ally, Nelle, Billy, John.

OMG.

Inga kommentarer: