onsdag 9 juli 2008

R.I.P. och lite moralmaffia



Livet är hårt för vildkatter. Kattmamman har försökt skydda sina bäbisar så gott hon kan, men nu har hon flyttat dem en tredje gång och den mörka är inte med. Troligtvis har den blivit dödad av skata, räv eller nånting annat. Vila i frid lilla kissen, du fick bara ett kort och hårt liv. Fan också, fan ta människor som inte kastrerar och steriliserar sina utekatter! Det är så jävla dumt och onödigt så det finns inte ord för det. Kattmammorna får föda kull på kull som blir förvildade om de ens överlever, och sen blir ihjälslagna eller uppätna av andra djur. Jag blir så förbannad.

Min jobbarkompis hade frågat sin svärmor om hon inte skulle kastrera sin katt, som fått ytterligare en kull oönskade kattungar. "Äh, jag lägger dem bara över vedstocken!" svarade hon. Såna människor vill JAG lägga över vedstocken!

Allt faller förstås tillbaka på att katter har så extremt låg status, man får en kattunge för en hundring eller ingenting, sen är man fri att mata sin orm med den, plåga ihjäl den eller lämna den i skogen när den blivit stor och man blivit less på den. Såna människor vill jag plåga ihjäl och mata ormar med. Bara så ni vet det.

Det borde införas kattlicens, liksom hundlicens och barnlicens. Man måste ha licens för att köpa ett vapen men alla människor är fria att skaffa hur många barn de vill och förstöra dem så mycket de bara kan. Ja, utom homosexuella naturligtvis. Herregud inte kan man släppa oskyldiga barn i klorna på homosexmaffian! De kan ju BLI SÅNA! Nej, det är absolut bättre att endast tillåta barn att växa upp hos heterosexuella kärnfamiljer, helst ska de väl vara ariska också, även om just denna familj skulle råka vara en sådan som misshandlar och missbrukar. Ett barn mår ju ändå bäst om de är hos sina BIOLOGISKA FÖRÄLDRAR och har en MANLIG OCH EN KVINNLIG FÖREBILD, lite stryk ska de väl tåla. Så om en mamma råkar bli ensamstående så är det nog bäst att vi tar hand om ungarna och skickar dem i fosterhem, för herregud hur ska barnen klara sig utan sin manliga förebild som de omöjligt kan få nån annanstans?! Själv levde jag i illusionen att det bästa vore om alla barn fick ha BRA förebilder oavsett kön men jag måste ju vara ett spån som har sådana uppenbart korkade åsikter.

Jag menar, herregud, tänk en pojke med två mammor, det är ju fruktansvärt! Vem skulle lära honom spela fotboll och hantera borrmaskinen och pissa i kors! Han skulle ju växa upp till fjollbög med rosa läderbralls och slingor i håret! Sånt kan vi ju absolut inte tillåta, det förstår ju vem som helst.

Fan vad man eldar upp sig så här på morgonen. Nu ska jag käka frulle och sluta predika. Det är ju min lediga dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

nej inte lilla missen..:( snyft

-Anne- sa...

Bra skrivet!

Usch, vad olustigt det var att läsa din jobbarkompis svärmors kommentar. Tyvärr så har jag också stött på sådana människor - man blir så arg!