måndag 14 juli 2008

1 day finished - 16 to go!

Idag har jag klarat av första dagen på nya avdelningen. Och det blev ingen mjukstart direkt. Känner mig lite som en mänsklig gödselstack, för tydligen är jag väldigt lämplig att ösa en hel massa skit på. De äldre har varit helt rabiata idag.

Några axplock:
- Din jävla hagga!
- Brinn i helvetet!
- Jag ska sparka dig i ansiktet!
- Ni är så jävla äckliga!
- Är du tokig? Försvinn härifrån!

Ett litet axplock, som sagt. Jag är ytterst tacksam för den nya tanten som är hur gullig som helst. Hon är så himla go. I övrigt har jag inte fått ett leende, inte ett tack, knappt en hälsningsfras... Himmelskt. All cred i världen till dem som jobbar så varenda dag, varenda vecka, i flera års tid. Hur orkar ni? Ni är hjältar!

Tack mamsen som väntade på mig hemma med fläskcarré och potatissallad. Mammor är bra att ha.

Dagens pensionärs-citat(från supersöt tant på min gamla avdelning):
- Åh vilken stor och go rumpa! Jag tycker den har blivit större sen du kom hit!

Jäkla pensionärer, de kan verkligen sätta huvudet på spiken ibland!

1 kommentar:

Anonym sa...

Om jag glömt att säga det... Du är så jävla duktig gumman å alla andra som jobbar inom vården också för den delen. Fast DU är ju BÄSTAST förstås! ;)