lördag 12 juli 2008

27 dresses och Itty Bitty Titty...












Nu har jag sett den, det har väl alla andra redan gjort men i alla fall. Jag tyckte den var helt okej, en ganska ordinär, lagom förutsägbar chick flick utan större överraskningar. Den lyftes för mig av Katherine Heigl, jag tycker hon är en fantastisk skådis. Men jag kan inte riktigt komma överens med hennes nya hårfärg, jag satt och störde mig på den hela tiden. Blond och brunögd ska hon vara, så det så. Annars har jag inte mycket att säga om filmen, utom att jag blev supersugen på att gå på bröllop! Har bara varit på ett enda i hela mitt liv och då var jag typ 11. Så ta och gift er nu för tusan, och bjud mig! Men jag tänker icke klä mig i vansinnesklänning, glöm din dröm.

Har också sett klart en film som var typ raka motsatsen till 27 dresses, nämligen Itty Bitty Titty Committee. Jag var lite skeptisk i början men jag tinade upp ganska fort. Tycker ändå att huvudpersonen var ganska mesig, men det får man ta. Det fanns gott om tuffa brudar annars i filmen, bland andra Carly Pope(Sam i Popular), Leslie Grossman(Mary Cherry i Popular), Daniela Sea(Max i L Word) och Deak Evgenikos(inte känd, bara snygg). Den är helt klart sevärd även om man inte är lika förtjust i The dykes in shining armour som jag är. Rebellisk kvinnokamp känns alltid som en liten kick, särskilt efter att ha sett bröllops-orgien jag såg innan.

Avnjuter min lediga helg så mycket det bara går. Nästa vecka jobbar jag nämligen 6 dagar, blää. Kommer dessutom att jobba väldigt mycket med en tjej som jag inte fick särskilt bra vibbar från, inget bra första intryck. När jag sen försökte prata med henne blev det ännu värre. Men det är bara att bita ihop och gilla läget. Mindre än 3 veckor till Pride nu! Egentligen skiter jag i hela jävla skiten just nu, vill bara mysa med min tjej precis vart som helst, jag börjar bli helt nedbruten av hångelabstinens. Distansförhållande är bara ett kodord för långdragen tortyr, men jag har hört att jag har bra tålamod.

Grattis i efterskott Ohana som nu är äldre än hon var i förrgår! "Ja må hon leva så länge hon får!" som pensionärerna sjöng för en farbror i veckan. Men vad sjutton vill du ha kvinna?? Vi SKA köpa nåt åt dig, och om du inte önskar dig nåt blir du stuck med en hemvävd duk eller en gräddsnipa eller ett vindspel! Bara så att du vet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Svar: Rosa fingrar är ett alternativ och det låter bättre än det jag brukar säga: bruna fingrar. Vanligtvis har jag en sjujäkla otur med växter så det är superkul att det växer så bra! :)