söndag 13 juli 2008

Film-marathon


Jag har försökt göra så lite jag nånsin kan i helgen, och ändå går tiden hur fort som helst! Har sett så många filmer jag bara orkat. Förutom de jag nämnde igår har jag sett Poseidon, Little Miss Sunshine, Juno och Lost and Delirious. Snabb-recension:

Poseidon: Inte alls en Titanic-ripoff som jag hört, de var ju inte lika på ett spår, utom att båda filmer innehöll stora mängder vatten. Ingen hjärtslitande lovestory där inte, den var mer lik Deep Blue Sea och jag diggar såna filmer, so I like.
Little Miss Sunshine: Smårolig rulle, inget jag kommer se om men den var ju lite gullig. Rös i hela kroppen åt femåringarna i hor-utstyrsel som putade med sina icke-tuttar i skönhetstävlingen. Yuck!
Juno: Skönt befriad från alla moralkakor angående unga och graviditeter, den var gulligare än jag trodde. Men Jennifer Garner retade mig till vansinne genom hela filmen. Remove the damn stick from your ass woman!
- I still have your panties.
- I still have your virginity.

Lost and Delirious: Jag blev faktiskt besviken. För mig är sensmoralen att flator är galna i huvudet och om de blir heartbroken så flippar de och reciterar Shakespeare i tid och otid och kan inte lämna sina stackars ex ifred som inget hellre vill än att bli omvända till heteronormativiteten och bli uppfuckade mot träd av manliga män. Om Mischa Barton hade blivit omvänd åt andra hållet hade rullen varit värd att se om men hon var bara allmänt våpig och irriterande hela filmen igenom. "Don't you understand, she isn't a lesbian, leave her alone!" gnölar hon ängsligt och man vill bara kväva henne i kudden.

Nu ska jag ta mig i kragen och gå till gymmet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kompensera 'Lost and Delirious' med 'Grey Matters' eller 'Imagine Me & You', som faktiskt lyckas bättre :)