söndag 6 juli 2008

Flowers in the attic


Blomblad för vinden, eller Flowers in the Attic som originaltiteln lyder, är från början en roman skriven av Virginia Andrews som utkom 1979. Den blev senare även film.

Den är bannlyst i flera länder på grund av de omoraliska scenerna, dvs när brodern och systern nuppar uppe på vinden. Jag har själv läst ungefär halva men jag slutade eftersom jag tyckte den var en ganska omysig kombo av äcklig och rent dålig. Men det var inte det som var min poäng.

Bilden kallas Flowers in the Attic, den ska föreställa systern på vinden som skjuter sig i huvudet, och blodsplattret förvandlas till fjärilar. En vacker och hemsk bild på samma gång. Det jag är nyfiken på är 1. Vem har gjort den? och 2. Varför är den så otroligt populär som tautering? Jag har sett den hur många gånger som helst på olika tatueringssidor, den är grymt populär. Jag undrar varför man vill tatuera en flicka som skjuter sig i skallen, oavsett hur gulliga fjärilar är?

Men som jag nämnt i ett tidigare inlägg, det finns även folk som tatuerar in en fitta på halsen. Therefore I rest my case.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe kommer ihåg att jenny var busig och läste den där oanständiga boken..:P sen köpte jag dem själv men mamma tvinga mej å lämna tillbaka dem..:P

Johan sa...

Motivet är ritat av en amerikanare vid namn Jason Byron Nelson. Motivet började troligtvis, och fick om inte annat en rejäl bunch of publicitet, som t-shirttryck på sidan Threadless. Hoppas detta gett dig svar på några av dina frågor.