måndag 7 juli 2008

Märkligt mensligt


Måste bara reda ut lite saker här, ursäkta om jag blir långtråkig och/eller oversharing. Men min mens är fan inte normal! Visserligen tycker jag att det är ganska coolt och sexigt att stå utanför normen, men det gäller inte min mens, jag vill kunna ställa klockan efter den, den ska vara precis exakt lika normal som alla andras!

Jag började med p-spruta typ år 2005, jag minns inte exakt men så kan det ha varit. Och före det kom min mens med nästan exakt antal dars mellanrum, den höll på i fem dar och var sådär lagom och trygg. Men när man går på p-spruta får man inte mens alls, gudomligt skönt! Så då hade jag inte det på sisådär ett år. Men sen så slutade jag med den, varför pumpa i sig en massa onödiga hormoner liksom? Det braiga med homo-förhållanden är den nästan icke-befintliga risken för oönskade graviditeter. Tyvärr är det nästan lika obefintligt med önskade graviditeter, men det var en annan fråga. Hur som helst, nu har jag varit extra-hormon-fri i snart två år och min mens är fan rubbad! Den kommer lite när den själv vill, varannan vecka eller var sjätte vecka eller precis när som helst, och den håller på i två dar. Ganska skönt iofs, men inte så normalt och tryggt som jag vill ha den. Hur länge ska min kropp hålla på och krångla med mig?

Inte för att jag vet om det har nån betydelse, det behöver ju inte betyda att det är nåt fel på mig. Vi säger så i alla fall, eftersom jag inte direkt har nån längtan efter att lägga mig på rygg och sära i nån gyn-stol any time soon och omständligt försöka förklara för en trögtänkt gyn-tant varför jag inte stoppar i mig p-piller. Har jag otur kanske tanten är av samma kaliber som den Hanna träffade. "Ööh du har alltså en sån där, öh, tjejkompis? Nej, tjejvän? Nej, vad heter det?" Oh my gosh, hon borde gå en kurs i homokunskap alternativt svenska.

Alltså kan vi komma fram till att jag är helt normal, heeelt normal. Okej?

2 kommentarer:

vagabond sa...

haha du lurar ingen välkommen i klubben..

Anonym sa...

Klart du ska testa kycklingen! Rekommenderas verkligen!

Jag har tur då man kan i princip ställa klockan efter mig ;)