lördag 19 juli 2008

Bara en dag kvar...

Det är inte mycket man hinner när man åker till jobbet halv sju och kommer hem halv tio. Känner mig ganska färdig. Men det är en dag kvar så det är bara att bita ihop.

Jag har två stycken favvoplatser på jobbet. Den ena är vilrummet. Där spenderade jag hela rasten med att sova hur gott som helst. Den andra är ett undanskymt hörn precis bakom sista dörren i korridoren där en trevlig tant bor. Där bakom hörnet finns en nödutgång som aldrig används, och någon smartis har ställt dit en gungstol och ett litet bord. Där brukar jag sitta ett par minuter när jag behöver en mini-rast utan att kunna gå ifrån avdelningen. Man hör alla husets ljud på behagligt avstånd och så kan man gunga lite innan man tar sats och börjar jobba igen.

Idag har jag minsann fått höra att jag är både snäll och fin. Ha! Jag tror de är riktigt hårda mot newbies på den här avdelningen, men imorgon har jag ju jobbat där 7 dar i sträck och nånting har man förhoppningsvis lärt sig.

Men nu orkar jag inte mer för tillfället. Ska kräla i säng och längta till imorgon. Jag kanske är människa igen framåt tisdag eftermiddag, vem vet.

Dagens flickväns-citat:
Jag: Ni har inte Frasses i Falun va?
Hanna: Näe och inte Max heller.
Jag: Men ni har Sibylla?
Hanna: Ja, och McDonalds. Och intersport.

I just love her so damn much!!

Inga kommentarer: