tisdag 15 juli 2008

There's an itch I've got to skratch

Vet inte om jag nämnt det förut men jag har böldpest.
Nej, det har jag inte. Men typ.

Sen jag började jobba har jag blivit hemsökt av små kliande prickar som försvinner ganska snabbt bara för att dyka upp på nya ställen hela tiden. Värst är det på benen och magen. Och neeeej mamma det är inte knottbett! Är ju inte över huvud taget ute, särskilt inte med benen i vädret, inte en chans att ca20 knott skulle ha hunnit bita mig i samlad attack utan att jag ens märkt det.

Är du fortfarande skeptisk och tror jag lider av hypokondri så måste det vara en smittsam form eftersom minst tre andra i personalen på min förra avdelning har samma klåda, och minst en boende. Vad kan det vara? Löss, loppor, pesten? I don't know. Men sexigt är det inte. Tur på det sättet att jag inte kan sexa upp min älskling just nu, utan kläderna på ser jag fan smittsam ut. Lights out baby!

Annars har det gått riktigt bra på jobbet idag. Jag har fått höra att jag är "snäll" och "fin"! Blev nästan chockad av detta. Har fått höra lite annat smått och gott också, men absolut inte i samma skala som igår. Tror att jag eventuellt blev kallad fittjävel, men jag lyssnade inte så noga. Det kunde lika gärna ha varit en ilsken version av "ge mig filt-jäveln", gubben pratar så himla otydligt.

So far so good med andra ord. Imorgon är det kvällsjobb vilket innebär sovmorgon. Wihoo! Har nyss sovit middag och är lagom rufsig i håret och lite hungrig så jag ska göra nåt åt den saken.

All cred åt vegetarianer. Jag måste säga att alla maträtter jag över huvud taget tycker om innehåller nån form av djur. Det är ju så jävla gott även om det kan ge lite klåda även på samvetet.

Apropå det blev ägaren till mammas stall närapå ihjälstångad av en av sina tjurar här i veckan när han skulle ge den mat. Den stångade in honom i väggen och han kunde precis ta sig därifrån och in i huset innan han tuppade av. Nu ligger han på intensiven med hjärnblödning och allvarliga skador på levern, så håll tummarna för att han blir bra igen för han är en väldigt snäll farbror.
Tjurarna, som alltså inte var så snälla eller i alla fall väldigt nyckfulla och aggro (undrar om det kan ha nåt att göra med deras enorma pungar?) är hur som helst hamburgare nu. Jag vet inte riktigt vad sensmoralen i sagan är. Jävlas inte med folk som har nära kontakter på slakterier? Äh, jag är kass på sensmoraler. Now food.

Inga kommentarer: