tisdag 1 juli 2008

Soft vecka framför mig

Veckan jag har framför mig lär inte bli alltför hård. Mina jobbtider:

Tisdag: 12-21
Onsdag: 07-16.30
Torsdag: 07-16.30

Så ser det ut, sen är jag ledig hela helgen! Sweet! Så nu vet ni det, feel free att höra av er för diverse sociala skojigheter, jag törstar efter såna!

Chessy har varit fett duktig och snäll idag och fixat som fan med våra dräkter, vi har mest suttit bredvid och varit onyttiga. De är inte klara än så vi får ta en omgång syjunta till nån dag i veckan, i kombo med middag. Vi ska köpa fina souvenirer i Stockholm! Och vi ska vara snyggast och coolast där, så det så.

Känner mig inte särskilt intressant just nu, jag tänker, lever och andas jobb. Bara sju jobbdagar kvar innan jag får byta till andra avdelningen, jävligt irriterande. Jag lär mig ju nya saker varje dag och det är tungt att behöva lära om allt på nytt. Blä på det.

Håller på att läsa om Louise Boije af Gennäs (vilket irriterande namn) bok Stjärnor utan Svindel, en av mina absoluta favvosar alla kategorier. Tycker den är riktigt riktigt bra. Ska låna ut den till Ellifiore sen, hon plöjer just nu igenom hela min bokhylla, har läst både Linda Skugge, Mian Lodalen och lite annat smått och gott. Vart kan man förresten få tag i boken Fittstim?? Jag vill verkligen ha den men jag hittar den ingenstans.

Pappa ska hälsa på imorgon. Damn. Städningen kommer tidigt i år med andra ord.

Dagens pensionärs-citat: Var det Emmelie du hette? Jasså det var Marie. Jag tror nog jag kallar dig för Emmelie.

De är så gulliga så.

Videon: Kvinnans bästa vän! Chessys bästa vän diar hennes örsnibbar. Är det verkligen normalt?

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, den var bra, vart hittar du alla grejer? :P ses snart elliot =)