torsdag 31 juli 2008

Stockholm here we come!


Idag har jag packat hela jävla dagen. Inte utan avbrott, men ändå. Från halv elva till nu har jag hållit på och gå igenom kläder, packa ner, packa upp, slå in presenter, sy och tråckla och pyssla och fixa. Känner mig helt slut och jag har inte ens kommit iväg än. Men det ska bli så jävla roligt!

Tänk att jag ska få träffa Hanna imorgon, det har inte riktigt sjunkit in än. Det har inte heller sjunkit in att vi inte träffat varann på två och en halv jävla månad och ändå överlevt! Jag är evigt tacksam för jobbet, it's kept me busy. Men nu ska vi ha det helt fantastiskt på alla sätt i fyra dagar!

Jag har inte varit i Stockholm på sisådär hundra år. Hittar ingenstans, har noll koll. Känns bra. Har gått omkring och myst för mig själv och lyssnat på "Stockholms kyss" när jag har packat.

Ska försöka sussa nu så jag orkar upp halv sju imorgon bitti. Undrar hur många queera människor som sitter på planet med oss imorgon? Det ska bli kul att gissa. Puss och kram på er om jag inte får möjlighet att blogga av mig innan jag kommer hem. Om du har så tur så att du också ska till/är i El Stockolmo så vinka åt oss om du ser oss. Vi har superkorta latexkjolar i neonfärger och jag har nyfärgat lila hår. Bara så ni har koll.

Ingen glittrar som dig Stockholm,
ingen har lockat mig som du
Du var sval när jag kom hit och du är svalare nu
Men jag har känt hur mina steg har fått en gata här att gå
I ditt regn fick jag den kraft jag skulle få

Dina sånger har jag sjungit, dina drömmar har jag drömt
Min sans har jag förnekat och min hemstad har jag glömt
Jag har låtit dig förstöra mig, jag har stampat i din takt
men nu möter jag alla ord som jag har sagt

Jag har seglat på ett stormande hav
och tro mig, jag har velat stävja vinden
Det är kyligt här i natt,
när Stockholm kysser mig på kinden

1 kommentar:

vagabond sa...

välkommen tillbaka=)el är du tillbaka än tro ens?