torsdag 17 juli 2008

Vad göra?

Mamma har haft min busvovve nästan hela sommaren eftersom jag jobbat så mycket och hon inte kan vara ensam i en bakugns-lägenhet hur länge som helst. Men nu har hon tydligen lärt sig ett nytt trick. Hon har börjat hoppa på handtaget och rymma iväg, och hon kommer inte när man ropar (vilket hon gjort tidigare) utan man får leta rätt på henne. Hon har också börjat springa till andra hundar och skita i allt man säger.

Vad göra?? Får även hundar en trotsålder? Är det här en storm som vi måste rida ut eller har Smiski fått en flipp i skallen? Mamma är i alla fall beredd att göra en pälsmössa av henne om hon inte skärper sig.

Imorgon får jag troligtvis tv! Så nu vet ni det också, ni som vill komma hem till mig och titta på min fläskiga 37tums lcd-tv. Fattas bara surroundsystem så behöver jag aldrig lämna lägenheten. Fan vad stor den kommer se ut i min lilla lya. Och eventuellt skära sig lite mot min nötta byrå och fåtöljen där nackstödet hänger på sniskan. Men men. Man får ju byta upp sig lite eftersom!

Dagens pensionärs-citat:
Jag: Godmorgon.
Inte särskilt söt tant: Du var då en tjockis. Värre än mig till och med. Huvva.
Jag: Som sagt, godmorgon.

Inga kommentarer: