onsdag 16 juli 2008

Jag är klokare när jag sover

Inatt drömde jag att jag bråkade med pappa. Detta är alltså nåt som aldrig sker, någonsin. Vi bara stör oss på varandra i absolut tysthet, utom när han ringer till mamma och gnäller förstås. Hur som helst, i drömmen kritiserade han mig för att jag inte hade på mig en löjlig ring han köpt åt mig, och jag flippade. Jag frågade om han skulle bestämma vilken hårfärg jag skulle ha och vilka örhängen jag ville ha också. Sen stormade jag ut, men innan jag var ute genom dörren vände jag mig om och sa: "Jag vill att du ska älska mig för den jag är, inte för den du vill att jag ska vara!"

Precis som i en film! Fan vad jag är klok när jag sover, jag borde sova mycket mer. Eftersom jag jobbar kväll har jag redan påbörjat det projektet.

Inga kommentarer: