fredag 18 juli 2008

Beskåda min bebis!


Beskåda min nya bebis! Beskåda hennes fyrkantiga skönhet! Jag ska vårda henne ömt! Eller så inte, för garantin gäller ändå i två år. Men jag ska i alla fall köpa en speciell liten putsduk till henne så hon inte blir lika dammig och hundhårig som allt annat i mitt hem. Tack pappa!

Pappa själv ska köpa en 42 tum eller om den var ännu större, tv med ljusramp hela vägen runt och på baksidan som skiftar i olika färger samt ny inspelningsbar dvd, fett surroundsystem har han ju redan. Var tusan får han alla stålar från?

Nu har jag i alla fall en superfin tv som jag aldrig skulle ha haft råd att köpa själv. Dessutom var pappa schysst och baxade alla mina gamla tv-apparater till soptippen. När jag var 14 fick jag min första tv, 14 tum och jag älskade den högt för att den var min egen och för att jag slapp träffa min familj så ofta utan kunde stänga min dörr och ändå inte missa reprisen av Vänner.

När jag sedan flyttade ärvde jag min styvbrors tv, 22 tum kanske, man fick kisa för att se texten från soffan men den funkade. Sedan ärvde jag mammas 28 tums TV som hon tappat i golvet, vilket visade sig när den slutade fungera efter typ en vecka. Dessa reliker har sen dess stått i min lägenhet och varit irriterande som fan, tills nu pappa kom med nya underverket. Under en lite surrealistisk stund stod det alltså fyra tv-apparater och trängdes i min lilla etta. But that is no more!

Eftersom jag troligvis har en skruv lös ska jag extrajobba ikväll, jag har alltså 7dagars-vecka. Har även tvättid och städdag idag. Känner mig lite som superwoman fast i schysstare kläder. Nu ska jag hänga tvätt och titta på min nya tv, ännu ett kapitel i mitt spännande och dramatiska liv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag blir rik ska jag också skaffa en ;P

Anonym sa...

hehe inte för att lägga sordin på stämningen men har superkvinnan hunnit med sina två träningspass denna vecka? ;P