tisdag 8 juli 2008

She works hard for the money

Ja det stämmer faktiskt. Jag tycker att jag jobbar ganska hårt. Att gå ner på 75% nästa vecka kommer att kännas som rena semestern. Tänk att få gå hem före halv fem! Vilken lyx.

Idag har alla gubbar och tanter varit tjorviga som aldrig förr. En har till och med rymt inatt, han skulle hem sa han. Kanske fick han en ålderskris, han fyller nämligen år idag. Skulle väl hem och fira sig själv kanske. Men han återhämtades oskadd.

Imorgon är jag ledig och har därför bokat fucking tvättstuga klockan sju. Mina grannar är rabiata tvättstuge-ockupanter, det är helt omöjligt att få en vettig tid. Och jag måste verkligen tvätta. Dagens skörd: jobbkläder, handdukar, sängkläder och träningskläder. Inte ett enda partylinne den här gången heller. Det är fanimej tragiskt. Mer fylla åt folket, eller rättare sagt mig!

Vi har Pride-relaterade skoproblem. Våra tänkta skor har för lång leveranstid. Vad göra?? Får panikshoppa när jag får pengar. Det är vår fantastiska framförhållning som vanligt. Man måste ju ha snygga dojjor till våra snygga dräkter, det är ju bara så.

Dagens pensionärs-citat:
- Hadderian, haddera, doppa kuken i choklad!
- Nämen vad säger du för nånting?
- Jaja, förlåt då. Hadderian haddera, doppa snoppen i choklad!

Juust precis, mycket bättre.

Den här låten är ganska bra för att vara en oldie goldie från 80-talet. Jag tänker bara på core-träning när jag hör den, är helt hjärntvättad. She works hard for the magrutor med andra ord.

1 kommentar:

Anonym sa...

MARIE: Tack så mycket!!