onsdag 31 oktober 2012

"Giftastycke".

Det är inte bara en som tycker att jag och min Linda är ganska så lika varandra. Är vi verkligen det? Hon är ju hundra gånger snyggare, sådär så att jag tappar andan lite när jag tittar på henne, men vi kanske har vissa likheter. Det finns ju till och med ett ord för det, giftastycke; "när två personer liknar varandra och ser ut att höra ihop."

Helt otroligt att jag ens får nåt jobb gjort, sitter mest och kollar på flygpriser och nynnar Sonja Aldén-låtar och kollar min mobil var femte sekund för att se om det kanske har kommit ett sms som jag inte hört. Jag känner mig liksom kär och galen men samtidigt hundra procent trygg. Skön känsla kan jag lova. Min kollega sa till mig: "jag ser ju dig gå när jag kör förbi dig i bilen men du ser aldrig mig! Du bara går och ler för dig själv som att du tänker på nåt riktigt fint!" Japp, det var huvudet på spiken, jag tänker faktiskt på nåt riktigt fint. Men nu måste jag fortsätta med min icke så imponerande arbetsinsats, samt youtuba lite Cecilia Vennersten.


Inga kommentarer: