torsdag 4 oktober 2012

Woke up on the right side of the bed.

Nu sitter jag här i soffan igen, käkar knäckemacka och kollar på Vänner och känner mig awesome i största allmänhet. Foten känns betydligt bättre idag men jag skippade ändå combat och körde ett styrkepass istället, plus en promenad och det gick riktigt fint. Jag fick också ett infall och gick in på första bästa frisersalongs hemsida och kollade om det fanns nån klipptid. Klockan var 16.55 och de hade en ledig tid - 17.15. Så jag susade in till stan och klippte mig hos en skitsnygg och skitbra frisör som tolkade mina halvsvamliga önskemål jäkligt bra. Nu måste jag bara köpa lite stylingprodukter som passar mitt hår så jag kan fixa frisyren själv.





Jag har haft en konstig känsla i kroppen ett tag och jag har kommit på vad det är för känsla - jag mår så himla bra! Jag fick mens i dag och för första gången var jag helt oförberedd - med andra ord har inte ens pms kunnat ta ner mitt humör, jag har inte ens märkt av den. Jag har liksom gått och väntat på ett bakslag, jag tänkte att det kan ju inte vara så här smooth sailing hela tiden. Men sen kom jag att tänka på - har jag inte redan haft mitt bakslag? Har inte den här sommaren och början av hösten varit ett enda stort bakslag?

Livet går ju upp och ner, det är klart att man inte kan må toppenbra hela tiden, det kommer alltid nya gropar som man kan trilla ner i. Men just precis NU mår jag mer toppen än på jävligt länge. Det är bara att ta fetaste pennan och stryka ett streck över sommaren 2012 och se fram emot nya äventyr, jag har massor på gång och en del är lite halvplanerat och en del är spikat och jag bara ler stort när jag tänker på det.

Det är bättre att gå på is och ha det glatt än att gå i lera och sörja för fan. Min gulliga kollega sa till mig: "Marie, jag vill att du ska jobba alltid, jag blir så glad när du är här!" Bara en sån sak liksom, vilka fina människor jag har i mitt liv, önskar bara jag hade mer tid och pengar så jag kunde träffa dem alla mer!

Sometimes I go out and dance the night away
Have a good time and forget about my day
Sometimes I party cuz in my heart I know
That this is what it feels like to let it all go.


5 kommentarer:

oneofthenobodies sa...

Oh my vilken snygg klippning/färgning!

Och här försöker jag göra allt för att faktiskt spara ut håret, men det kliar så sjukt i fingrarna när jag ser så snygga korta frisyrer.

Chimairan sa...

Tack så mycket sötis!! :D Haha jag sa det till frisören; antingen vill jag ha låångt flowy hår eller så är det bara att ta bort så mycket som möjligt! Jag kommer nog aldrig ha tålamod att spara ut det igen så det är tur att jag trivs med kort hår x)

oneofthenobodies sa...

Men det är ju så, de snyggaste frisyrena är riktigt korta eller midjelånga - helt hopplöst om man helst vill kunna byta mellan bägge delar ett par gånger om året. =P

Du passar verkligen jättebra i kort hår så skit i att spara ut det och expermintera på bara =)

elli sa...

jävligt snyggt! framhäver din skönhet plus att du ser riktigt cool ut! ;)

Chimairan sa...

Tack så jättemycket! <3 <3 :D