lördag 6 oktober 2012

Raindrops keep falling on my head.

Seriöst, hur mycket kan det regna? Norrbotten, jag är besviken på dig, du levererar inte just nu. Jag vill ha klar, kall, krispig kyla och jag vill inte behöva lägga pengar på regnbyxor...eller en våtdräkt!

Jag vaknade imorse efter en rätt härlig dröm. Jag drömde att jag satt på en strand och silade den varma sanden mellan tårna och åt våfflor med glass och jordgubbssylt...och jag hittade hela tiden pengar i sanden, en femtiolapp här och en tjuga där och femmor och tior tills jag hade flera hundra kronor. Det skulle inte vara så dumt om det var en sanndröm!

Uppvaknandet blev lite brutalare eftersom jag fumlade med min telefon och tappade den rätt i ansiktet för typ hundrade gången. Sen har jag varit ute först med hundarna och sen en sväng med mig själv. Tyvärr regnar det så fruktansvärt förjävligt att jag blev genomblöt och kall, men det är ju inget som inte en varm dusch och en bulle kan fixa.

Jag klurade på om jag skulle sticka från stan nu i helgen men jag tror att jag tar en hemmahelg istället. Jag har lagat gulaschsoppa som räcker till ett helt fotbollslag så jag ska passa på att bjuda mamma på lunch snart, sen blir det gymmet och sen vet jag inte vad jag ska hitta på. Nånting mysigt blir det, eller städa. Troligtvis inte städa.

Igår när jag slutade jobbet sa jag till min kollega: "Gå nu hem och njut av att du har helg!" Och hon svarade: "Det ska jag göra, och jag tycker du ska gå hem och njuta av att du är så snygg, och du passar jättebra i din nya frisyr!" Jag blev lite ställd men fan vad gulligt sagt! Det verkar som att alla mår lite bättre på jobbet nu och är lite gladare, och det är otroligt skönt. Det blir en helt annan stämning när man jobbar, och det i sin tur gör att man inte känner sig helt nedbruten när man kommer hem, och jag har inte ont i magen och ångest över att gå till jobbet som jag har haft i sommar. Gött mos minsann!



2 kommentarer:

jossa sa...

Sv; Ja, man blir så glad när man äntligen får vara lite glad :D hihi. Hoppas allt är bra med dig, kram!

Chimairan sa...

Härligt ju! Det är rätt bra med mig också, kram på dig! :)