måndag 15 oktober 2012

Marie-Rex hates push ups.

Jag vet inte ens varför men jag känner att jag verkligen vill berätta hur svag jag är. Jag är så svag att jag är typ fascinerad av mig själv. Jag är ju inte speciellt liten, så det är klart att jag har en viss grundstyrka, men den är ju för fan fördelad som på en tyrannosaurus rex. Typ allting sitter i benen med andra ord, medan armarna är lika muskulösa och hårda som två tunnbrödrullar med mos...


Jag fick det bevisat igår på gymmet när jag kom på den briljanta idén att testa chins. Pyttelilla svinstarka tjejen är jättebra på chins så jag tänkte att ett par stycken borde jag väl klara. För säkerhets skull väntade jag tills jag var ensam innan jag gjorde ett försök. Det gick jättejättebra. Inte. Jag hängde och dinglade som en orangutang som svingar sig i en trädgren. Sen skuttade jag fort ner innan nån hann se mig. Om jag någon gång letar efter min värdighet så ska jag komma ihåg att kolla på gymmet, det är där jag oftast lämnar den bakom mig. Och kolla, nån har minsann smygfotat mig mitt i hårdträningen.





7 kommentarer:

oneofthenobodies sa...

Ååååh vad jag känner igen mig! Jag har ändå en vettig grundkondis och är aktiv - men skiten sitter i benen och i magen! Jag kan cykla flera mil utan träningsvärk och jobba fysiskt hela dagar, men ska jag göra chins blir mina orangutangarmar bara ännu mer aplika. Minus smidigheten då.

Chimairan sa...

Haha, Skönt att veta att man inte är ensam orangutangus rex! ;D Jag brukar inte göra armhävningar men ibland gör jag EN armhävning...och sen blir jag liggande där en stund och återhämtar mig xD

Unknown sa...

Haha jag tycker du är duktig som gör ett tappert försök iaf! Jag har inte vågat mig på att testa chins än, ser sjukt jobbigt ut och jag har noll styrka i armarna känns det som :/ Och det där med armhävningar, jäklar vad jag känner igen mig, orkar göra max tre innan jag ligger som en död fisk på golvet xD

Chimairan sa...

Haha men det viktiga är att man aldrig slutar kämpa! En vacker dag ska jag göra armhävningar på knogarna, femtio stycken på raken minst! ;)

oneofthenobodies sa...

Usch armhävningar ska vi inte prata om. Finns det något annat tillfälle som man känner sig så fjompig och typiskt hjälplöst våpig som när man försöker klara av armhävningar? XD

Jessica sa...

Chins är sjukt jobbigt att ens klara 1 är en bragd! Sätt ett mål i veckan att du ska klara en osv. Jag tränar rätt mkt armar med tar mig inte upp för det ;P Kan hoin tjejen på gymmet ditt så kan du med!! :)

Chimairan sa...

Haha jag ska kämpa som satan med mina kycklingvingar! ;D