fredag 19 oktober 2012

"Jag har i alla fall inte blivit mysfet ännu!"

Det var min kollega Jakob som yttrade rubriken och jag tyckte mysfet var ett rätt klockrent ord, det ska jag börja använda. Än har han inte jobbat nog länge för att bli mysfet, det har däremot jag blivit. Fast jag skulle inte kalla det mysfet, snarare ångestfet. Över våren och sommaren har jag gått upp typ FEM kilo från min lägstavikt, det är inte okej! Där har jag verkligen svart på vitt hur svårt jag har att upprätthålla goda vanor när jag mår dåligt. Kombinationen må dåligt + stillasittande jobb + tråkigt liv = hello mysfet! Och när jag äter dåligt och tränar dåligt mår jag dessutom dåligt över det, och det blir bara ett virrvarr av onda cirklar av alltihop.



Sen jag ställde mig på vågen senast har jag verkligen skärpt till mig på alla plan. Jag vet ju att jag är värsta sortens periodare när det kommer till mat och träning, men just precis NU går det bra, och det känns bra. Jag vet inte om det snart är läge att ställa sig på vågen igen, eller kanske kasta ut den genom fönstret och se mig ordentligt i spegeln istället. Eller bara krama om mig själv och vara lite snäll mot mig själv. Eller som Jewel sjunger:

Look in the mirror
Now that's another story to tell
I give love to others
But I give myself hell

I'd have to tell myself
"In every scene there's a perfect plan"
Everything I hope to be
I already am.


När jag, som nu, sitter på jobbet äter jag mängder med frukt. Vilket är jättebra för i sommar har det blivit mängder med Snickers och liknande. Jag kan rekommendera pluots, som tydligen är en korsning mellan aprikos och plommon. Den ser ut som ett stort plommon och smakar sött och gott. Jag undrar hur man egentligen gör när man korsar frukt? Jag får bara bilder i huvudet av frukter som, typ, parar sig med varandra...Och bara för det var jag tvungen att googla på "fruits having sex". Jag älskar Google, det finns tamejfan bilder på allt! Såna här lugna förmiddagar på jobbet är inte bra, min hjärna ska nog inte ha alltför lösa tyglar!

Inga kommentarer: