fredag 12 oktober 2012

Skojade bara.

Det blev inte alls film, soffa och choklad. Jag läste lite men sen blev jag så frusen och trött att jag steg upp och lagade chili con carne. Logiskt, eller hur? Sjukt gott blev det i alla fall, synd bara att det är så tråkigt att laga mat åt bara sig själv. Men nån gång kanske jag blir någons hemmafru. Bara jag får jobba en del också så jag inte blir galen så lovar jag att laga grymt god mat och vara sådär kåt, glad och tacksam som bara jag kan vara.

Jag är verkligen frusen konstant, jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Idag tog jag på mig leggings under jeansen, t-shirt, långärmad tröja och min vinterkofta, plus jackan då, och en tjock mössa och tjocka vantar. Jag tyckte folk kollade lite konstigt på mig; i norrbotten tar man inte fram vinterkläderna förrän det är snö på marken, om ens då. Jag tror jag får ta fram mitt andra duntäcke igen och linda in mig i båda täckena som en lurvig larv, då kanske jag blir varm? Eller typ, flytta från norrbotten? Sounds like a plan!

Jag hade tänkt åka till Stockholm den här månaden eller nästa men jag måste nog tyvärr skjuta upp det eftersom jag även planerar en resa nån helt annanstans, och min förmögenhet är nog inte stor nog för båda eftersom CSN också vill ha en tugga av kakan. Men så fort jag kan ska jag stilla mitt Stockholmslängt. Fler timmar på dygnet och fler nollor på mitt lönebesked, det skulle jag behöva just nu!


Inga kommentarer: