torsdag 18 oktober 2012

Katter är inte världsbäst på födelsedagspresenter.

Idag är det min födelsedag, hipp hipp hurra för mig själv!

Så skönt att bara vara ledig och göra det man känner för. Jag ska ge mig själv i present att inte laga mat idag. Det tycker jag att jag förtjänar extra mycket med tanke på att jag ägnat hela förmiddagen åt att städa! Dels för att det behövdes eftersom jag ska bjuda på lite födelsedagsfika, men mest faktiskt för att katterna har kommit på ett nytt jätteroligt hyss; de tar sig in i kastrullskåpet och gräver ner grejer ur allt möjligt-lådan ovanför. Mina fina fantastiska terrorister har satt i sig två rullar presentsnöre och kräkts upp dem i omgångar lite överallt i hela lägenheten. Det kanske är som Sara föreslog: "De försökte säkert slå in en present till dig, och så gick nånting jättefel!" Som tur är var det tunt, billigt snöre av Dollarstore-kvalitet så de har liksom bitit av kortare bitar och ätit. Jag blir INTE glad om det visar sig att nån av dem satt i sig så stor bit att jag måste använda min födelsedagsslant till att låta veterinären skära upp dem kors och tvärs för att hala ut presentsnören... Jag önskar mig att de låtsas vara snälla och väluppfostrade resten av dagen och låter mig slippa kräks, det är väl inte för mycket begärt? Nu ska jag bli bjuden på födelsedagslunch på the place of my choice!


2 kommentarer:

oneofthenobodies sa...

Massa grattiskramar på födelsedagen!

Chimairan sa...

Tack så mycket fina! Massa kramar på dig! ^^