torsdag 11 oktober 2012

Hey mr tambourine man, play a song for me...

Den här torsdagen kan jag verkligen inte klaga på. Lite jobb, lite mer jobb, lite powerwalk, lite gomiddag och sen en hel massa trevligheter hos Sara i hennes nya underbara lägenhet. Jag är inte så brydd om fancy boenden, men fy fan så fin den var. Så många rum, så högt i tak, öppen spis, avsides men ändå nära till allt man kan behöva, öppen och luftig men ändå mysig... Vilken dröm.

Vi fikade och snackade en del, men mestadels har Sara försökt nöta in lite musikkunskap i min hjärna. Jag blev faktiskt stolt över mig själv, och Sara sa att jag var en lättlärd elev. Och ja, det lät nog relativt förjävligt när jag plinka-plånkade på gitarren, men det var kul ändå. Nu fattas bara en gitarr att öva på också, och helst ett ljudisolerat rum... Men, mitt jobb är ju faktiskt rätt bra på många sätt. Vi har nämligen både gitarr och elpiano på jobbet, som jag kan använda hur mycket som helst när jag är där. Så det ska jag göra imorgon på min rast och när jag har slutat. Om mina fingertoppar pallar, de svider bara av att knattra ner det här blogginlägget just nu.

"Use what talents you possess: the woods would be very silent if no birds sang there except those that sang best." -- Henry van Dyke.

Åh, jag kan inte ens koncentrera mig för jag har Fråga Olle på tv:n och de har så spännande skruvade diskussioner. Visste ni att oralsex är inkörsporten till tyngre grejer? Det visste i alla fall inte jag, jag vet bara att det är fina grejer.



Inga kommentarer: