fredag 5 oktober 2012

Where can I stab myself in the ears.

När jag jobbar sitter jag på kontor och oftast, som just nu, i receptionen på vårt kontor i centrum. Det är alltså rätt mycket folk som går in och ut här, och då får man inte lyssna på vad som helst. Det ska gärna vara hissmusik, typ lugna favoriter, gärna så menlöst som möjligt. Jag tycker det är jättefint med lugn musik men att lyssna på en radiokanal med bara lugna låtar och tramspop ger mig nervösa tics. Men just precis NU är jag helt och hållet ensam och lyssnar på precis vad jag vill! Och det kan bli precis vad som helst, det här är bara ett plock av vad jag lyssnar på just idag. Bara jag kommer ihåg att skruva ner volymen när det ringer. Tyvärr har jag ju inte Spotify på jobbdatorn men Youtube är min livboj denna fredag.











Fast igår när jag jobbade på andra kontoret hördes det en raplåt inifrån chefens kontor med en text som jag inte kommer ihåg men den innehöll i alla fall "din jävla fitta!" och lite andra vackra uttryck. Just sayin'.

Har nån tips på bra musik oavsett genre - tell me! Så fort jag lyssnar på musik på min telefon så är det "inte den...inte den...inte den...kanske den...eller nej, inte den..." jag spenderar 90% av tiden med att bläddra igenom låtarna och 10% med att faktiskt lyssna, jag har lyssnat mig less på allt jag har.





Inga kommentarer: