fredag 12 oktober 2012

Failure is not falling down, but refusing to get up.

Undrar varför jag alltid måste vara smått pinsam? Idag på gymmet till exempel. Jag skulle bara gå på toaletten innan jag skulle in till själva gymmet och träna. Vad gör jag då? Jo, jag lyckas tappa bort nyckeln till mitt skåp. Hur lyckas jag ens? Tappa bort en nyckel inne på en toalett. Jag tror att antingen gled den ner i avloppet, eller bakom handfatet och fastnade på nåt sätt, eller ner i den rätt så enorma papperskorgen. Hur som helst hittade jag inte igen den, så jag fick gå till receptionen och låna världens största avbitartång. Det var ju inte så pinsamt, det pinsamma var att jag var för klen för att kunna knipsa upp det dumma jävla låset, så jag fick hämta receptionisten och be henne göra det åt mig... "Jag antar att det här är ett tecken på att jag borde träna hårdare", sa jag åt henne och hon bara skrattade och klippte låset som en beast medan jag stod bredvid och skämdes över mina muskel-lösa armar.

Som tur var så hade jag ett extralås. Tyvärr var det väldigt gammalt och segt, så när jag låst igen skåpet med det höll jag inte på att få upp det! Och jag tänkte INTE be om att få hjälp att klippa upp ett lås två gånger på en och samma dag! Så jag tog i med våld, vilja och vaselin och fick upp det själv till slut...med typ en snutt värdighet kvar i alla fall.

Jag har kört ungefär tre veckor med mitt styrkeprogram nu och det känns fint, jag önskar bara jag hade nån som kunde hjälpa mig med bänkpress, stå bakom och hålla skivstången helt enkelt. Att tappa den på mig själv vore inte bara pinsamt utan även smärtsamt... Jag kanske törs fråga den pyttelilla svinigt starka tjejen som jag brukar se på gymmet ibland. Man ser på hela henne att she means business, det är sjukt imponerande med tjejer som tränar riktigt hårt.

Nu blir det i alla fall ingen mer träning idag. Apropå träning så haffade jag gitarren på jobbet och tränade lite ackord idag, problemet var bara att den var ostämd, och jag kan tyvärr inte stämma en gitarr! Så jag kan i alla fall inte vara helt tondöv eftersom jag hörde hur jävligt det lät, men jag har i alla fall övat lite fingersättning.

Nu ska jag lägga mig i soffan, slå på en film och äta choklad. För det är jag värd!



Inga kommentarer: