söndag 11 oktober 2009

Jag ger mig.


Okej, jag ger mig. Jag ska gå upp på vinden och hämta ner en stor kartong märkt "VINTER", innehållande varma tröjor, vantar och annat skittråkigt som jag hittils vägrat ta fram. Men nu måste jag ge mig för jag fryser om händerna när jag är ute så jag knappt kan byta låt på mobilen, och halsen känns tapetserad med sandpapper. Ni vet väl att det inte alls är länge kvar tills jag måste släpa mig upp på vinden ännu en gång och ta ner en stor kartong märkt "JUL"? Det går fortare än man tror. Bilden är tagen nedanför min mammas hur vid Svartbyträsket, det är väldigt vackert på vintern när det är vitt och fruset. Och nej älskling, vi har inte snö ännu. Men snart...

Det finns inte så mycket att göra när man känner sig lite vissen och har tvättstugan bokad hela dagen, men jag har i alla fall sett X-men Origins: Wolverine, och jag tyckte den var bättre än alla föregående X-menfilmerna. Om intresseklubben vill vara så vänlig och anteckna ska jag nu göra mig en kopp te med håning och gräva ner mig i soffan framför Mästerdetektiven Basil Mus.