söndag 11 oktober 2009

Vad ska det stå på din gravsten?

Kanske inte nåt man tänker på varje dag direkt. Jag antar att när jag trillar av pinnen så kommer det stå mitt namn, datum och inte så mycket annat. Om jag inte kommer på nåt riktigt fyndigt innan dess och kommer ihåg att bifoga det i mitt testamente. Bara jag slipper nån klyscha eller nån text som finns på alla möjliga stenar. Jag ska inte nämna nån, men ni vet säkert vilka texter jag menar. Kanske att man skulle ha nån riktigt kaxig textjävel, typ "Beloved by all", som jag såg att nån hade. Nu kanske jag inte är älskad av precis ALLA, det vore kanske mer korrekt att ha "hon var helt okej". Lite makabert att tänka på såna här grejer, men så har jag några stycken jag älskar som vilar under lite olika stenar som jag tänkt en del på. Jag har till och med en favoritmodell, hur weird är inte det? Jag såg den när mormor dog och mamma och hennes syskon inte kunde enas om vilken sten de skulle ha. Det är tur att det inte är jag som kommer betala den när den dagen kommer, för den kostar 14 000 spänn. För övrigt kostade mormors begravning 35 000 spänn, och det var en BILLIG begravning. Ändå var mamma tvungen att be soc. om hjälp för att ha råd. Det var väl själva fan att man inte ens ska ha råd att dö! Nedan ser vi två stycken som fick lite humor med sig i graven. Det kanske man kan behöva!


Inga kommentarer: