torsdag 22 oktober 2009

Say What?


Något mycket underligt har skett, jag vet inte riktigt hur jag ska få grepp om det hela. I tisdags ringde det till mig från Buketten, en blomsteraffär som ni kanske förstår. Enligt dem hade jag ett blomsterbud, och de ringde för att bekräfta min adress och höra om jag skulle vara hemma på eftermiddagen så de kunde leverera blommorna. Jag blev jätteglad och nyfiken på vem som tänkt på mig och skickat blomster, så jag vågade inte gå ut på hela eftermiddagen. Klockan 17.50 ringde det på dörren, jag hade jacka och skor på eftersom jag var less på att vänta och skulle gå till affären. Glad i hågen slänger jag upp dörren, utanför står en kille utan nån som helst bukett i handen, och stammar fram nåt om att han kommer nånstans ifrån och samlar information om ungdomars kunskaper om någonting. Jag kan erkänna att jag inte ens lyssnade med ett halvt öra, allt jag tänkte på var: "plocka fram mina blommor din jävla mupp!" Jag förklarade snabbt att jag var på väg ut och han sa att han skulle komma tillbaka en annan dag.

Summan av kardemumman är: inga jävla blommor har jag fått, och ingen har erkänt sig som den hemliga beundrarinnan. Så du okände person som skickat dessa: tack sötis! Jag är säker på att de är jättefina, och imorgon ska jag ringa Buketten och efterlysa dem, så kanske jag nån gång får se dem i verkligheten också!

1 kommentar:

Nina sa...

Konstigt att få blommor... och sedan inte få dem!