fredag 9 oktober 2009

Fredagmys = Idol!

Jag vet inte riktigt vad som var värst ikväll, Karolinas framträdande eller hennes kjol? Allvarligt talat, kan de inte ta in nån hemlös från gatan som kan styla idolerna istället för Elin Kling? Hon massakrerar idolernas personliga stil så jag ryser långt bak i nacken. Hela sånginsatsen ikväll tyckte jag inte var särskilt bra, Erik och Mariette regerade och Camilla var ovanligt gullig och lagom nedtonad.

Om jag får bestämma kommer Idol att sluta på följande vis, och nu pratar jag om hela spektaklet:

1. Erik.
2. Mariette.
3. Tove.

Mariette är för mig musikens gudinna som klivit ut ur ett parallellt universum för att förgylla vanliga dödligas fredagkvällar. Och jag hoppas hennes flickvän håller i henne jävligt hårt, för jag tror inte jag är den enda i Sverige som anser det. Och därför vill jag självklart inte att Mariette ska vinna så hon tvingas spela in en pinsam Idol-skiva. Jag menar, jag kommer inte ens ihåg förra årets Idol-låt. Stackars Kevin.

Mamma hejar på Tove, och jag tycker också att Tove är skitbra, men mammas argument är världens töntigaste. "Hon ser så naturligt söt ut, hon håller inte på och SPÖKAR UT SIG sådär som de där som du tycker är bra". När mamma säger SPÖKA UT SIG menar hon naturligtvis piercingar, tatueringar, dreadlocks, mohawks och annat som jag tycker är hett. Det passar inte på alla, men när det är rätt...så är det jävligt rätt. Jag gillar alernativa stilar, mest för att de får människor att synas. Tove är skitsöt precis som hon är, men om jag mötte henne på gatan skulle jag troligtvis inte ens se att hon fanns. Om hon inte hade grymma converse förstås.

Nu röstar vi vidare Mariette, Erik och Tove ikväll! Och om jag får bestämma säger vi ett stort fett hejdå till KAROLINA.

Inga kommentarer: