lördag 24 oktober 2009

Million Dollar BABE.


Ikväll har jag sett Million Dollar Baby. Det kan mycket väl vara så att jag är sist i universum med att se den filmen, men nu är det gjort i alla fall. Jag tyckte inte den var särskilt engagerande, jag är ju varken förtjust i boxning, Clintan eller Hillary Swank. Men filmen blev ju betydligt bättre mot slutet när Lucia Rijker klev in i ringen! Hon har funnits med på min lista sedan en mycket speciell scen i The L Word som jag inte ska skriva nåt mer om eftersom Hannibal och jag inte hunnit så långt än. Shit vad het hon är, oj oj. Själva filmen får tre av fem penntroll men Lucia Rijker får fem av fem appletinis.

Och om ni undrar vad jag snackar om för lista så är det helt enkelt en People I'd Like to Fuck-lista. Jag frågade min älskling på skoj om en viss tjej fanns på hennes Fuck-list, varpå min älskling svarade: "Näe, det är bara kändisar på den!" Japp japp, hon hade till och med skrivit ner sin lista och sparat den på datorn. Listan är egentligen bara ett utvecklande av våra "free pass" så jag har ju på sätt och vis också en, fast inte nedskriven. Det är värt att notera att flertalet personer på listan i själva verket är karaktärer i diverse filmer och tv-serier. Som kuriosa kan man nämna att Kristen Stewart finns med på båda våra listor, men på älsklingens lista i Bella Swans gestalt men på min lista som Joan Jett i The Runaways som jag ser fram emot som fan.

Men listorna är ju såklart mest ett sätt att roa sig under de många långa dagar och nätter vi är ifrån varann. Min älskling är alltid hetast av alla! Cuz I'm such a lucky bitch!

Inga kommentarer: