lördag 17 oktober 2009

Önskelista.

Imorgon fyller jag 23 år. Det känns inte så speciellt, men med hjälp av Hannibal ska jag i alla fall röra ihop lite födelsedagsfika. Hur jag ska göra med föräldrarna vet jag inte än. Kanske måste jag bjuda hem även dem på fika men jag hoppas kunna smita undan det på nåt sätt.

Jag har lovat att knåpa ihop en liten önskelista till bloggen, så den ska ni få nu. Jag väljer att blanda alla möjliga sorters önskningar i en härlig liten potpurri utan inbördes ordning.

Min önskelista.
1. Födelsedagsfrid. Ungefär detsamma som julefrid, med andra ord: inga psykbryt!
2. Dixie-burkar. I love them!
3. Att bemanningsenheten ringer så jag får jobba nån jävla gång.
4. En bra Ellen-avslutning.
5. Allt möjligt från Lush, Bodyshop och Bedhead. Jag är för snål för att köpa sånt fancy schmancy till mig själv.
6. Att min förbannade hosta går över.
7. Vaccination och id-märkning till kissekatterna.
8. Min älskling högst en millimeter ifrån mig.
9. Biobesök med nån mysig människa. Jag älskar att gå på bio men jag gör det nästan aldrig!
10. Ny handsfree.IGEN.
11. Satinsängkläder. Great feeling, nasty price tag!
12. Dirty diaries. Porr!
13. Sju miljoner saker från kitsch, bluebox och coolstuff som jag inte ens orkar räkna upp.
14. Och så några böcker, såklart:
Ann Heberlein - Jag vill inte dö jag vill bara inte leva, Det var inte mitt fel.
Moa-Lina Croall - Sen tar vi Berlin.
Henrik Fexeus - Konsten att läsa tankar, När du gör som jag vill.
Hanna Hallgren - När lesbiska blev kvinnor.
Petra Östergren - Porr, horor och feminister.
Kristina Thulin - Xmärkt, Bimbobakslaget.
Caroline Giertz - Stor. Med flera, förstås.

Nu orkar jag helt enkelt inte komma på nåt mer. Det jag allra helst vill ha är ju Hanna såklart. Och födelsedagsfrid. Vilket är detsamma som att mina föräldrar sköter sig. Vid närmare eftertanke vill jag tillföra lugnande medicin till listan.

1 kommentar:

Hannibal sa...

Fexeus har precis kommit ut med en ny bok. 'Alla får ligga'