onsdag 13 augusti 2008

The times they are a-changing....


Hösten är på väg, enligt vissa är den redan här. Igår kväll gick jag en lite längre sväng med vovvarna bara för att det luktade så gott ute, friskt och höst-aktigt. Jag jobbade en kort tur också, på min favvo-avdelning. "Åh jag blev så glad när jag fick se att det var du!" sa en av tanterna. That makes my day. Jag ska jobba hela helgen också. Det känns ju finfint för plånboken men inte lika roligt med tanke på att Chessy ska ha avskedsmiddag innan hon åker till Borås för att plugga. Jojo åker till Linköping imorgon. Det känns ganska trist faktiskt, men jag är glad för deras skull.

Jag har jobbat upp en liten ilska inför min egen skolstart faktiskt, det känns mestadels som ett stort slöseri med tid att ägna mitt sista år, liksom de föregående tre, åt att lalla runt. Idag har jag kollat igenom en massa kurser, och det finns ju faktiskt några styken jag gärna skulle vilja läsa. Egentligen borde jag läsa upp det jag missat, läsa kurser jag faktiskt är intresserad av och skita i resten. För vem fan bryr sig, egentligen?

Jag skulle vilja läsa:
- Sociala processer och socialt arbete
- Coaching
- Avvikande beteende
- Kriminologi
- Socialpsykiatri
- Att arbeta stödjande med barn och unga i socioemotionella svårigheter
- Spanska för nybörjare
- Finska för nybörjare
- Japanska för nybörjare
- Sexualitet, kropp och kön

Det finns ju massor! Men så lite tid att bestämma sig på. Höstterminen börjar ju på nån vecka. Jävla stress. Har lite härdsmälta i hjärnan så jag kommer inte på nåt vettigt att skriva heller. Utom att Kherington är hetast i SYTYCD. Jajjamensan.

Och att min flickvän är mitt allt och i allra bästa fall så är hon här om två veckor! Och bara för det så får ni se en bonusbild på den vackraste. She's all mine!

Inga kommentarer: