fredag 15 augusti 2008

FOODFIGHT!


Jag gjorde just världens upptäckt. Jag har levt i snart 22 år, och ännu har ingen utmanat mig på ett riktigt klassiskt matkrig! Hur kunde detta gå till? Jag har aldrig ens vetat vad jag saknar, förrän jag såg ett avsnitt av Popular, och alla kastar mat på varandra och har det hur härligt som helst, det ser ut att kunna urarta sig till en riktigt mysig orgie men sen kom förstås eftertexterna. Och det är inte vilken mat som helst de kastar omkring sig, det är Jell-O! Jag har bara ätit det en gång i mitt liv, och det var när Minnsan hade köpt hem ett litet lager från England och jag fick äran att smaka. Jag minns inte om den smakade gott, men det var roligt att äta och ingen kommer någonsin mer göra Jell-O åt mig i pyttesmå plastburkar och jag tror jag vill gå och lägga mig nu och slippa tänka längre på det.

Men bara så du vet det. Om du ser mig på gatan en dag och tänker "nämen det där verkar vara en rar ärta!" så kolla i väskan om du har en snickers, en påse halstabletter eller nåt annat, och kasta den i skallen på mig, så ska du få se att jag blir jätteglad. Om du dessutom rent händelsevis har en bit regnbågsfärgad Jell-O i väskan som du kan slänga på mig så tror jag att vi har grym potential att bli bästaste bäst-vänner för evig tid och kan sitta många mysiga stunder i vår hemmagjorda kuddkoja och humpa Jell-O och utbyta superhemlisar med varandra. I'll be waiting.

Inga kommentarer: