onsdag 20 augusti 2008

Oh my taco


Igår var det brudmiddag hos Ellifiore. Det var en kombinerad välkommen-hem-och-adjöss-igen-middag eftersom Angel är hemma från Irland men lika snabbt åker iväg igen, och för att Chessy flyttar till Borås för att bli ännu mer awesome på att sy och designa. Det var alltså jag, Ellifiore med sambo, Chessy, Angel och även Ohana. Alla utom Jojo alltså, som svek oss till förmån för en ondskefull omtenta. But you were with us in spirit babe!

Det var sådär trevligt och nostalgiskt som det kan bli ibland. The end of an era, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Angels quornfärs smakade himla gott, kanske jag ska våga mig på en vegetarisk rätt nån dag när jag har pengar och har råd att köpa ingredienser.

Jag och Angel sov hos Ellifiore, vi sov typ två och en halv timme precis som man ska.

Ellifiore (mkt förföriskt): Vi kan ha pyjamasparty. Men jag ska inte ha nån pyjamas...

Vilket hade varit en superbra början på en lesbisk porrnovell, jag får nog ta och skriva en sån någon dag. Idag har mamma som sagt fyllt år vilket har firats på vanligt sätt. Om man inte räknar med när jag välte en schwarzwald-tårta upp och ner inne i mitt kylskåp. Helvetes jävla skit viskade jag tyst. Nej det gjorde jag inte, jag vrålade ut det medan grädden rann mellan våningarna i kylskåpet. Så om nån vill bli bjuden på schwarzwald(kan inte begripa varför jag utsätter mig för ansträningen att försöka stava det två gånger i samma inlägg...) så kan ni tyvärr glömma det. Men det finns en hel massa prinsesstårta kvar, kom och smaka vetja. Men kom ihåg, fika betyder inte dejt. Så nu är det klart.

Bilden: Kolla vilken underbar prinsesstårta! Om jag skulle bli bjuden på en sån, men krona och allt, så skulle jag bli helt hoppetossig. Bara så ni vet. Jag fyller år den 18e oktober. Bara så ni vet.

Inga kommentarer: